Over Schakels

Toneelvereniging Schakels Hoogwoud is ontstaan na een fusie tussen Toneelvereniging ‘Harmonie’ en toneelvereniging ‘O.N.I.’ in 1972. Het stuk ‘Schakels’ is het eerste toneelstuk geweest wat de verenigingen gezamenlijk hebben opgevoerd.
In al die jaren zijn er al veel bijzondere stukken gespeeld, van blijspelen, tragedies tot volkstoneel. Zo hebben we bijvoorbeeld het kerststuk ‘Scrooge’ op de planken gezet, maar ook de musical ‘de Jantjes’ en de bijzonder indrukwekkende tragedie ‘Een dag uit de dood van verdomde Lowietje’. In de jaren ’80 is de vereniging ook begonnen met het spelen van kinder-/familiestukken. De laatste jaren betrekken we hier ook jeugd bij en hebben we bijvoorbeeld ‘de Tovenaar van Oz’ en ‘Assepoester’ gespeeld. Deze stukken worden altijd zeer enthousiast ontvangen door het publiek.
We werken regelmatig met special effects en bijzondere decorstukken. Zo hebben we het stuk ‘Florian en het wonderflesje’ gespeeld waarbij Florian onzichtbaar wordt en allerlei rare streken uithaalt.

Een aantal voorstellingen:

poster-aanraders-color_original poster_therosegarden_original de-tovenaar-van-Oz_original assepoester-1_original HoogwoudInOorlogsjaren_original