Seizoen 2013-2014: ‘Een ‘feestelijk’ afscheid’

Op 1 september deden we mee met de Theater Trap Tour, er werden drie voorstellingen gegeven in diverse kerkjes. Lambertschaag bood prachtige licht klassieke muziek, uitgevoerd door een aantal docenten van Muziekschool Opmeer. Aartswoud was in de ban van het miniconcert van Skotwal en onze vereniging presenteerde zich in ‘t Kerkhuys met de komische eenakter “een ‘feestelijk’ afscheid”.

Negen medewerkers komen bij elkaar in een vergaderzaal om het afscheidsfeest van Peter Veldhuizen (gespeeld door Jan Rood) te organiseren. Al gauw blijkt dat iedereen zijn eigen motieven heeft om in die vergaderzaal te zitten. Zo zit Henny (Anneke Beers) er eigenlijk voor de worstenbroodjes, Ineke (Gerda Breed) vindt de airconditioning wel erg fijn, Rita (Marjan Koomen) wil gewoon graag even zitten, Mike (Roen Hoogland) heeft de loterij gewonnen, Hanneke (Mary Danenberg) is herintreedster en hoeft alleen maar wat voor te lezen, Chantal (Marieke Smit) zit er voor de roddels en waarom Helen (Geja Schilder) er zit weet eigenlijk niemand. Berend (Nico Boots), de personeelschef die de groep moet voorzitten, heeft al snel door wat er aan de hand is. Met z’n allen proberen ze hem om de tuin te leiden want niemand wil een officiële waarschuwing. Voor de man in kwestie is het pas echt afscheid als niemand je meer herinnert en laat dat nou net het geval zijn….