Seizoen 2012-2013: ‘Pinokkio en de verffabriek’

‘Pinokkio en de verffabriek’ is een kindermusical door jong en oud met zang en dans. Het verhaal speelt zich af in een klein dorpje. Daar woont opa Gepetto (Ton Leek), de poppenmaker. Hij maakt prachtige houten poppen. Zijn nieuwe aanwinst is Pinokkio (jeugdspeler Annika Strooper). Opa zegt tegen iedereen dat de poppen tot leven komen als de grote mensen slapen. Wat opa niet weet is dat dit ook echt gebeurt. Onder andere een fee (Marieke Boots), tijger (Anneke Beers), Trol (Gerard Strooper) en heks (Simone Terweijde) komen tot leven. Pinokkio werkt zichzelf met zijn leugens behoorlijk in de problemen en de andere poppen proberen hem te helpen. Met z’n allen gaan ze op weg naar de verffabriek en gaan de strijd aan met de gemene directeur (Vincent Breed).

Ook doet er veel jeugd mee waaronder een aantal nieuwe jeugdleden waar we erg trots op zijn (Niene Jonker, Loet Appelman, Bart Schipper, Luuk Nuyens, Isa Duyn, Maud Groen, Sanne Agterberg, Maartje Luiken). Het ballet, onder leiding van Saskia de Jong, bestaat uit: Xena Groeneveld, Eva Leek, Danique Wijnia, Milou Bruin, Kelly Beerepoot en Yoëlle de Jong.